שילוח בינלאומי כיום

כאשר מדברים על שילוח בינלאומי חושבים על עמילי מכס ופרק זמן ארוך מרגע ההזמנה עד רגע הגעת המשלוח ליעדו. אך האמת ששילוח יבשתי עובר מהפכה עצומה ממש לנגד עינינו, למה אני מתכוון? פשוט מאוד. שילוח אווירי הוא כבר לא תחום הבלעדי לשילוח בינלאומי, כיום יש רכבות מהירות שמעבירות סחורות במחירים זולים ובמהירות.

קצת היסטוריה על העברת סחורות

לפני אלפיים שנה, בתקופת הקייסרות הסינית הייתה דרך המשי הדרך המוכרת להעברת מטענים ומשלוחים. אז אומנם הועברו משלוחים בתנאי דרך קשים: שבילים מעל תהומות, העברת מטענים על גבי חמורים, סוסים וכרכרות. הטופוגרפיה הקשה אף הובילה לאי ידיעה מתי המשלוחים יגיעו ולעיתים גם השליחים לא חזרו הביתה בשלום. מאז עברנו מהפכה טכנולוגית מרשימה עם רכבות, רכבים וגם מטוסים. וכיום ניתן לדעת בזמן אמת מתי משלוח צפוי להגיע ליעדו בתזמון של שעות.שילוח בינלאומי יבשתי

שילוח בינלאומי ברכבת הטרנס סיברית

הרכבת המפורסמת והארוכה בעולם היא הרכבת הטרנס סיברית היוצאת ממוסקבה ומגיעה עד לולדיווסטוק הנמצאת בחופי האוקינוס השקט מול חופי יפן. המסלול הקיים נסלל בסוף המאה ה-19 במטרה ברורה של העברת מטענים דרך 13 אלף קילומטרים תוך 20 ימים לערך. הרכבת הנוסעת במסלול זה מעבירה סחורות ומטענים מהנמלים המרכזיים בחופי האוקיינוס השקט עד לעיר הבירה של רוסיה – מוסקבה.

אם בעבר ברית המועצות הייתה המעצמה החזקה שהייתה צריכה לבצע משלוחים מהירים למרחקים עצומים נראה שסין לוקחת את מקומה בעולם הגלובלי.

סין משיקה קן רכבת משא חדש

סין השיקה קו רכבת חדש המחבר בין מחוז ז'ייז'אנג בדרום-מזרח סין. המסילה עוברת בדרכה את המדינות קזחסטן, מוסקבה, בלרוס, פולין גרמניה ומגיעה עד לונדון דרך תעלות למאנש. הרכבת החדשה עושה את המסלול בתוך 18 ימים ובכך מחברת 15 ערים שונות. סין מובילה את המהפכה היבשתית של חיבור מדינות רבות עם מסילת רכבת מהירה.

רוב המטענים שהועברו ביו סין לאירופה כללה משלוחי בשר, עץ מרוסיה ויין מצרפת לעבר סין שהפכה להיות עניינת טעם במוצרים יוקרתיים כמו יין ומוצרי גבינה משובחים. בפועל סין מרוויחה פעמיים. מצד אחד היא יכולה לעשות שילוח בינלאומי זול ויחסית מהיר תוך פחות מחודש דרך רכבות משא אמינות לאירופה כמו רהיטים, נפט, ברזל וכמובן צעצועים. אך בפועל סין תרוויח ברכבת החוזרת משלוחים של מזון משובח, בקבוקי יין צרפתי, שוקולד בלגי וגם סחורות נוספות שהציבור הסיני החל לדרוש.

כשעושים השוואה בין שילוח יבשתי לשילוח ימי, סין תוכל להסתייע בקו כדאי להעביר משלוחים בצורה בטוחה ולעיתים רבות גם בצורה מהירה יותר. סיכונים רבים קיימים בשילוח בינלאומי דרך הים מפיראטיים הנמצאים בים סוף והפיליפינים ועד מזג אוויר סוער וטרור.

בסופו של דבר כאשר מבצעים שילוח בינלאומי גם אם הוא נעשה בים או ביבשה תזדקקו לעמיל מכס מקצועי. חיה בר ניסיון ארוך שנים ושירות מצוין. התקשרו 

054-4209046

.