שילוח בינלאומי מוכיח שכיום, הגבולות הקיימים בין מדינות הופכים למטושטשים ביחס לעבר. אנשים רבים נוסעים לאחת ממדינות העולם לפרקי זמן מוגדרים, החל מחודשים עד שנים, ולכן ייתכן שירצו לקחת איתם לא מעט חפצים – ולא, איננו מדברים כאן רק על מה שנכנס במזוודה האישית או בתיק היד. זאת ועוד, התפתחות הזירה העסקית הגלובאלית מביאה לכך שעסקים רבים משנים את מיקומם או פותחים סניפים מעבר לים במטרה לפנות לשווקים חדשים. המשותף לכל המצבים הללו הוא הרצון להעביר הרבה מאד חפצים אל מעבר לים, והיכולת לעשות זאת רק באמצעות שילוח בינלאומי.
נקודת המוצא: אפשר להעביר (כמעט) הכל
שילוח בינלאומי, בין אם כזה המתבצע בדרך האוויר או בדרך הים, משנה את חוקי המשחק בתחום. הוא מאפשר לנו להעביר אפילו את החפצים הכבדים והגדולים ביותר, ובכך מקל עלינו את המעבר. במקום להתעסק במכירת רכב, אפשר לקחת אותו איתנו לחו"ל. למעשה, ניתן כיום להעביר אפילו תכולה שלמה של דירה, בצורה מהירה ובטוחה פי כמה ביחס לעבר. אם עושים רילוקיישן בעבודה, אפשר להרגיש בבית גם בארץ היעד בצורה שהייתה נראית בלתי אפשרית עד לפני כמה עשרות שנים.
מה שחשוב לזכור הוא שרצוי מאד לא להעביר הכל לחו"ל, אלא להגדיר מראש מה באמת צריכים. הסיבה לכך היא שמחיר השילוח תלוי בפרמטרים שונים, כולל נפח הפריטים המועברים ומשקלם. לכן, מומלץ להעביר רק את מה שזקוקים לו בכל מאת האחוזים ביעד החדש. זאת ועוד, מכיוון שלכל מדינה יש תקנות שונות לגבי הפריטים שאפשר להכניס לשטחה ולגבי אופן ההעברה שלהם, חשוב להיערך לקראת השילוח. הרשויות במדינות השונות מציבות תנאים נוקשים ומגלות אפס סובלנות כאשר גורם מסוים אינו מקיים את התנאים הללו, אפילו אם הדבר נעשה בתום לב. גישת ה"יהיה בסדר", שמאפיינת אולי את מדינת ישראל, אינה קיימת מעבר לים.
אז איך מתחילים?
בפועל, מה שחשוב לעשות כדי להשלים את תהליך שילוח בינלאומי על הצד הטוב ביותר, הוא פשוט לפנות לחברות מנוסות בתחום. הליך ההתנהלות צריך לכלול מספר שלבים: ראשית, הגדרה של מה בדיוק צריך להעביר ואיך. בד בבד עם ההחלטות האלו, נדרש כבר ליצור קשר עם הרשויות במדינת היעד וליידע אותן על הכניסה העתידית לתחומן. חשוב להעדיף חברות המתמחות בשילוח למדינה מסוימת, מה שיאפשר להן להכיר את התקנות הרלוונטיות ואף להחזיק קשרים שעשויים לקצר תהליכים. שימו לב שהתהליך אינו מסתיים בהגעה למדינת היעד. יש לפעול כדי לשחרר את המוצרים מהמכס, ולאחר מכן יש להעביר אותם לכתובת החדשה שלהם.
בואו לחסוך זמן וכסף ולהרוויח שקט נפשי וצרו עימנו קשר עוד היום: 04-6274-515