יבוא ושילוח של ציוד משרדי

יש מדינות עתירות משאבים ויש מדינות עניות במשאבים. יש מדינות עתירות ידע ויש מדינות שבהן התעשייה רחוקה מלהיות עתירת ידע. בישראל, ללא ספק מדינה עניה במשאבים, יש תעשיית הייטק ענפה. אפשר לומר כי ישראל הינה יצואנית הייטק מצטיינת אך כאשר מדובר במוצרים שאינם הייטק, כגון חותמות למשל או ציוד משרדי, לצד ייצור מקומי יש גם לא מעט ייבוא. לייבוא ושילוח של ציוד משרדי יש דגשים מספר, החשובים לפעילים בתחום ולקובעי מדיניות תמחור.

שילוח בים, באוויר וביבשה

מיטב היצרנים בחו"ל של ציוד משרדי שמחים לעשות עסקים עם ישראל. עבור יבואנים המבקשים לייבא ארצה ציוד משרדי, חותמות, עטים, פנקסים, מחברות, מהדקים, קלסרים ועוד מבחר גדול של פריטים, עומדות כמה אפשרויות. אפשרות ראשונה הינה ביצוע של ייבוא בדרך היבשה. יבוא בדרך זו מבוצע במידה מועטה מאוד בשל סיבות גיאופוליטיות כמו גם כלכליות. אפשרות נוסף לביצוע ייבוא הינה בדרך הים. הובלה ימית נחשבת לדרך מאוד מקובלת, זולה ונגישה להובלת ציוד משרדי בכמויות גדולות ובפרט בייבוא מסחרי. דרך נוספת הינה ייבוא בדרך האוויר. למרות שיבוא בדרך זאת יקר יותר ביחס ליבוא בדרך הים, זו שיטה נפוצה למדי כאשר רוצים לייבא דוגמאות או כמות קטנה יחסית של פריטים. יבוא מסוג זה גם יתבצע כאשר יש צורך במהירות. שיקולי עלות תועלת נלקחים בחשבון וכאשר למהירות יש משמעות, זהו בהחלט שיקול ראוי.

ייבוא, עלויות עקיפות ומדיניות תמחור  

עניין העלויות הוזכר כאן, אולם יש להדגיש כי ייבוא של ציוד משרדי, חותמות או כל דבר אחר, כרוך לא רק בעלויות הישירות. בפרט כאשר מדובר בייבוא מסחרי, היבואן לא יכול להתייחס אך ורק אל עלות הסחורה שהוא מזמין כאשר הוא מבקש לבדוק את כדאיות הייבוא ואת מדיניות התמחור. ייבוא של ציוד משרדי כרוך בלא מעט עלויות עקיפות, שגם אם הן בלתי מבוטלות, אי אפשר או מאוד לא רצוי להימנע מהן.

עלות שאינה חובה אך היא בהחלט רצויה הינה עלות הביטוח. יש הרבה מאוד אפשרויות לביטוח הסחורה בשילוח בינלאומי ובייבוא והעניין כרך גם בנושא הבעלות. באחריותו של היבואן לבטח את הסחורה שהוא מייבא מרגע שבו הסחורה מעבירה ידיים. כך, אם היצואן שבחו"ל מעביר את הבעלות עוד בנמל המוצא, היבואן יצטרך לבטח את הסחורה כאשר היא עושה דרכה לארץ, בין אם בדרך הים בין אם בדרך האוויר. אם הסחורה מעבירה ידיים רק בנמל בישראל, ואין זה משנה אם יהיה זה נמל חיפה, נמל אשדוד או כל נמל אחר, היבואן ירצה בדרך כלל לבטח את הסחורה מרגע זה ואילך.

לצד עלויות הביטוח, יש גם עלויות נוספות הכרוכות בייבוא, למשל עלויות מימון ועלויות מיוחדות של התחייבויות וערבויות בנקאיות. כמובן, גם מיסים כגון מכס והיטלים שונים משפיעים על העלות הכוללת ליבואן בסופו של דבר. רק כאשר מתחשבים בכלל העלויות הללו ניתן יהיה לקבוע מדיניות תמחור הגיונית, עבור הצרכן או הלקוח (שיכול להיות סיטונאי מקומי או צרכן קמעונאי).

ניהול קשרים עם חברות שילוח ועמילות מכס

גם יבואנים וותיקים של ציוד משרדי לא תמיד יכולים להחזיק מערכת תפעולית שתטפל באופן עצמאי בכל הארגון של הייבוא והשילוח, שחרור מהמכס וההובלה למחסנים בארץ. לשירותם של יבואנים בארץ ולקוחות מסחריים עומדות חברות שילוח וכן חברות המתמחות בניהול קשרים עם חברות שילוח מקומיות וזרות. השירות עשוי לכלול מעקב משלוחים, ביצוע הזמנות בחברות תעופה וספנות, טיפול בעמילות מכס והיבטים מקצועיים אחרים ביבוא ובשילוח.

 

 

מאמרים
04-6274515

לקבלת הצעת מחיר:

שם מלא
טלפון
דוא"ל