שינוע בינלאומי- איך אורזים לקראת מעבר דירה לחו"ל

כל אחד בישראל יודע שמעבר דירה הוא לא עניין פשוט: גם אם השתמשנו בשירותי האריזה הכי טובים שיש, אנחנו עדיין צריכים להתמודד מול חברת ההובלות, לקבל ממנה הצעת מחיר ולסגור את כל הפרטים הקטנים כדי שלא יהיו אי הבנות ("לא אמרת שיש מדרגות").

כאשר עוברים לחו"ל, כל התהליך נעשה מסובך פי כמה וכמה מכיוון שצריך לבצע שילוח ימי על כל מה שכרוך בכך, למשל :

תשלום לחברת השילוח, מיסי נמל וכו'

אריזה של חפצים יקרי ערך או חפצים עתיקים שאין טעם להעביר אותם במזוודה בשדה התעופה

ביטוח התכולה, העלות בדרך כלל נקבעת על ידי נפח התכולה ועד כמה היא יקרה

לכן, יש כמה דברים שאפשר לעשות לפני האריזה :

להיפטר ממכשירי חשמל ישנים או כאלו שזול יותר לקנות בארץ היעד (לדוגמה, טלוויזיה ישנה)

גם רכבים ומכוניות לא תמיד משתלם לשלוח בחו"ל, במיוחד במדינות בהן המס על מכוניות אינו כל כך גבוה כמו בארץ

זו הזדמנות מצוינת להיפטר מרהיטים ישנים ולמכור אותם, במיוחד אם הם תופסים הרבה מקום או שיש בהם פגמים קלים (שריטות במראות או שברים במסגרות וכו')

אריזה לפני שילוח

גם אריזה לפני שילוח בעת מעבר לחו"ל צריכה להתבצע עם דגשים מעט אחרים :

הקפדה על מספר נכון של תכולת הארגזים

מכיוון שבעת מעבר דירה לחו"ל, מאוד לא מומלץ לסיים עם האריזה ברגע האחרון, חשוב לעשות רשימה מסודרת (אפילו בקובץ אקסל) של כל הארגזים לפי מספר ומה בדיוק כולל כל ארגז. כך לא צריך להסתמך על הזיכרון בעת הפריקה של הארגזים.

סימון בצורה ברורה של ארגזים שבירים

בדרך כלל, חברת ההובלות או השילוח בארץ תהיה בקשר עם חברה מקבילה בחו"ל שתוביל את כל הארגזים לדירה החדשה. לכן, יש לרשום שביר בצורה ברורה באנגלית (Fragile) ובעברית או כל שפה רלוונטית אחרת (ליתר ביטחון), הכי טוב להדביק מדבקה בולטת בצבע.

לא לסמוך על נייר

בדרך כלל אומרים לנו שאריזה עם כמה שכבות נייר תשמור על החפצים שלנו, אבל כאשר מדובר על נסיעה ארוכה לנמל מנמל, כדאי להשתמש במשהו קצת יותר מתאים כמו נייר בועות ("פצפצים").

לא לחסוך על חומרי אריזה

מסתבר שיש כמה סוגים של קרטונים לפי משקל החפצים הנמצאים בהם : קרטון חד גלי, קרטון דו גלי וגם תלת גלי, אתו אורזים בדרך כלל עבור משלוחים ליעדים רחוקים. מן הסתם, לא פחות חשוב להשתמש בנייר דבק איכותי ולא כזה שכל פיסת אבק תנתק אותו מהקרטון...

האם לשלוח בים או באוויר?

הפתרון המועדף על רוב הלקוחות הפרטיים הוא שילוח דרך הים מכיוון שהוא זול יותר באופן משמעותי. לעומת זאת, לקוחות מסחריים או מי שהמהירות חשובה לו במיוחד, יבחר בדרך כלל במשלוח אווירי עבור חלק מהפריטים. פריטים עתיקים או יקרים מאוד ניתן גם לשלוח באוויר אם רוצים להיות בטוחים שלא ייגרם להם נזק.