מה צריך לעשות לפני הרילוקיישן לארה"ב עם המשפחה?

כיום, רילוקיישן, לא ניתן רק לעובדים מצטיינים ומומחים בתחומם. למעשה, כל עובד יכול לקבל את האופציה לרילוקיישן ולרוב, יש סיכוי שעובד רווק יקבל את ההצעה הזאת ולא עובד נשוי. זאת משום שעובד רווק, יכול להתאקלם מהר יותר במדינה אחרת. אך יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם גם עובדים עם משפחות, מקבלים את הצ'ופר המעולה הזה. אז אם קיבלתם את ההזדמנות, קחו אותה בידיים פתוחות ואם אפשר, עם המשפחה שלכם. כי אין כמו להיות במדינה זרה עם אנשים שמכירים וקרובים אליכם. עקבו אחרי המאמר שלנו ותגלו למה צריך לדאוג לפני המעבר עצמו?

שימוש בשירותי שילוח בינלאומי

אם יש דברים שתרצו להעביר אתכם למדינה אליה אתם עוברים, כדאי מאוד שתדעו לסדר את העניין, עוד מהארץ. צרו קשר עם חברה ישראלית, מקצועית, המספקת שירותים שילוח והובלה בינלאומיים ותוכלו להיות שקטים ורגועים שהדברים שלכם יועברו בשלמות, כאשר הם ארוזים בצורה הכי טובה, עד למקום מגוריכם במדינה הזרה.

ויזות

אם קיבלתם רילוקיישן לארצות הברית ורק לכם יש ויזה, אבל לאישה ולילדים אין ויזה, כדאי מאוד לסדר את העניין מבעוד מועד. יש לוודא שהויזה שלכם בתוקף, אם אינה בתוקף, תוכלו להצטרף לחברי המשפחה ולקבוע ראיון לשגרירות ארצות הברית, הנמצאת בעיר תל אביב. תהליך הויזה לכל חברי המשפחה הוא אותו הדבר מלבד הבדל קטן – אם מדובר על הוצאת ויזה לארה"ב לתינוק או ויזה לילד עד גיל 14, הם יהיו פטורים מראיון בשגרירות. להמשך התהליך, אתם תצטרכו להצטייד בצילום פספורט על פי הסטנדרט האמריקאי, למלא טופס DS-160, לפתוח חשבון ולמלא אגרה ולהגיש בדואר שליחים את דרכון בתוקף של חצי שנה קדימה לתינוק, תמונת פספורט, אישור תשלום האגרה ואישור מילוי טופס DS-160. אם התהליך מסובך עבורכם, תוכלו לקחת את שירותיה של חברה המתמחה בשירותי הוצאה וחידוש של ויזות לארצות הברית.

מכירת ציוד וריהוט

אם אתם עוברים לתקופת זמן של למעלה מחצי שנה, רצוי שתמכרו את הציוד והריהוט שיש ברשותכם. חבל להיסחב איתו למדינה אליה אתם עוברים. במרבית המדינות ובפרט בארצות הברית, הדירות מגיעות לרוב מרוהטות, כך שלא תצטרכו לדאוג לעניין הזה. מהמכירה תוכלו לחסוך עוד כסף, שיוכל לשמש אתכם למעבר בהצלחה.

הסדרת התשלומים

זה שאתם לא גרים בארץ, לא אומר שאתם לא נדרשים לשלם למוסד לביטוח לאומי. שימו לב, שאתם מסדירים את העניין בצורה יסודית ומקצועית, כך שלא יצברו חובות מיותרים. במידה ואתם בחו"ל למעלה משנתיים, אז תוכלו להסדיר את העניין ולבצע תהליך הנקרא "ניתוק תושבות לצרכי מס". חשוב מאוד, גם לבדוק את הזכויות שלכם. כלומר, מה מגיע לכם מבחינת ימי מחלה, ימי חופשה, שעות העבודה ומה קורה אם יש לכם מצב בו אתם רוצים להתפטר ולחזור לארץ. בדקו את כל הדברים הללו, הם חשובים ומשמעותיים עבורכם. שיהיה בהצלחה!