לוגיסטיקה ושילוח בינלאומי

המושג לוגיסטיקה רלוונטי לכל תהליך בו מעבירים משאבים (סחורות, מוצרים) מנקודת יעד אחת לנקודת יעד אחרת (הנקבעת מראש בדרך כלל), כל זאת תוך מילוי דרישות שהוגדרו על ידי הלקוחות (אלו יכולים להיות לקוחות פרטיים או לקוחות של ארגון/חברה/עסק).

לכל תהליך לוגיסטי, יש לבנות מערך מאורגן ומסודר, בשילוב בעלי מקצוע מנוסים וגורמים משמעותיים בתחום. כל זאת, על מנת שאספקת המוצרים תהיה בצורה יעילה וללא עיכובים או נזקים. מדובר באתגר לא פשוט, שכן יש גורמים בלתי צפויים שעשויים להשפיע על התהליך בהם, גורמים פוליטיים, עיכובים מהצדדים המשתתפים בתהליך ומצבים מורכבים נוספים.

כאשר מדברים על שילוח בינלאומי, ניתן לראות את השתלבותו של התהליך הלוגיסטי בכל תחומיה בהם, השילוח האווירי, הימי ושינוע מטענים. בתחומים אלו, ניתן לראות פעולות של ספירת מלאי, ניהול מלאי, הובלה ואחסנה של המלאי על פי דרישות ותקנים ועוד.

כאשר בוחרים בחברת שילוח בינלאומי, יוצעו לנו מספר שירותים לוגיסטיים, שנוכל לקחת דרכה או דרך חברה חיצונית המספקת אותם, בהם:

ניהול מערכת מלאי – סימון המוצרים בעזרת ברקוד או מיון על ידי תוויות זיהוי וכמו כן, שימוש בתוכנה לניהול מלאי, כמו תוכנת WMS, שאחראית לתהליכים תפעוליים כמו קליטת המלאי ואחסונו.

אריזה והכנה למשלוח – בחירת חומרי האריזה המתאימים והכנת המוצרים למשלוח ואחסון המוצרים עד לשליחתם.

בקרת איכות -  מומחי החברה ידאגו מדי פעם לבצע בדיקות איכות לחומרי האריזה ומתקני האחסון. לגבי מתקני אחסון, משתמשים בכאלה המתאימים בתנאים שלהם לסוג המוצר הנדרש לאחסון. מעבר לכך, בכל אלו, יש לוודא שמותקנות מערכות בקרת אקלים, כיבוי אש ואבטחה.

שחרור מהנמל וטיפול בניירת – החברה תדאג לשחרר את הסחורות/מטענים מהנמל, כך שיופצו במהירות וביעילות ליעד.

איך תבחרו חברת שילוח בינלאומי?

ישנן המון  חברות המספקות את השירות ועל כן מומלץ לעשות בדיקה שתוצאותיה יניבו לכם גם רמות מחירים (כך שתדעו שאתם לא משלמים מחיר מופקע מדי על השירות), מקצועיות וניסיון (ותק וזמן פעילות של החברה), וגם המלצות על שירותיה של החברה (תוכלו לבקש לדבר עם לקוחות החברה או לחפש עליה בעצמכם באינטרנט). לאחר שסיימתם לבצע את הבדיקה, תוכלו לבחור בראש שקט מאיזו חברה תרצו לרכוש את השירות.